Resultaten balie-experiment

De resultaten van het balie-experiment zijn binnen.

In mei en juni hielden we een balie-experiment. Iedere bezoeker kon toen ook een enquête invullen en kon op die manier zijn of haar mening geven over de nieuwe opstelling.

De bevraagden…

… gingen in 6 maanden tijd zo vaak naar de bib

… kregen aan iedere balie de info die ze verwachtten

… hadden iemand ter beschikking om te helpen bij het zoeken naar een informatief boek

… kregen, indien gewenst, lees-, luister- en kijkadvies

… ondervonden wachttijden aan de balie

… vonden de wachttijden aanvaardbaar

… vonden een welkompunt nuttig

… hadden een voorkeur voor een systeem

55% van de bezoekers is dus voor een centrale balie waar ze administratieve vragen kunnen stellen en daarnaast nog een balie per afdeling waar ze terecht kunnen voor leesadvies en zoekhulp. 27% wil eerder een balie per afdeling waar ze zowel hun administratieve vragen kunnen stellen als leeshulp en zoekhulp kunnen krijgen.

 

Het is erg duidelijk dat de bezoekers een welkompunt nuttig vinden. En we hebben goed nieuws! Een van de zaken die we na het experiment besloten hebben, is dat er tijdens de piekmomenten een welkompunt komt. 

Bedankt voor jullie feedback, we gaan er zeker verder mee aan de slag!